Door zelf lesmateriaal te ontwikkelen zorgt de school voor maatwerk voor hun leerlingen. De docenten en/of mentoren werken met elkaar samen, vergroten hun auteursvaardigheden en maken concreet lesmateriaal.
In deze module schrijven de mentoren, onder begeleiding, het lesmateriaal voor de studieles of mentorles.
In overleg kan een serie lessen gemaakt worden waarbij de reflectieve, de onderzoeks-en presentatievaardigheden en de metacognitieve vaardigheden centraal staan.
Naast deze vaardigheden kan ook een aantal sociale vaardigheden ontwikkeld worden. Voor het vak geschiedenis of voor het leergebied Mens en Maatschappij kan, in samenwerking met de sectie, Lesmateriaal op Maat geschreven worden.
Gerard Rozing heeft als docent, mentor en teamleider veel onderwijservaring in het voortgezet onderwijs. Daarnaast is hij educatief auteur en ontwikkelaar van leermiddelen. Als onderwijsadviseur combineert hij deze kennis tot een praktisch en uitdagend onderwijsadvies.
"Wij verwachten veel van onze leerlingen. Hebben zij voldoende gereedschap om zicht te krijgen en te houden op hun leerproces?
Hebben wij voldoende kennis om onze leerlingen hierbij te begeleiden?"